Vi har stängt i mellandagarna vilket innebär att lagda ordrar 21/12 - 1/1 skickas i början av vecka 1.

FRAKT

Aktuell fraktkkostnad ser du direkt uppe i hörnet när du lägger en produkt i varukorgen.


Fraktkostnader

Takboxar - Privat & företag - 295 kr - Boxar märkta med FRI FRAKT skickas kostnadsfritt.
Takboxar levereras med DHL HomeDelivery hem till din dörr/port dagtid.

DHL kontaktar dig med ett förslag som du får godkänna eller ändra tillsammans med DHL.
Dagen ni kommit överens om att det ska köras ut så ringer DHL ca 30 minuter innan de kommer.

OBS! Inbärning ingår inte t ex upp för trappor i port.

Viktigt! Har du bokat tid och inte finns på plats hemma när DHL ringer på dörren så kommer du bli debiterad en ny frakt vid nästa utkörning.

Övriga produkter - Privatadress - FRI FRAKT 0 kr
Dessa produkter skickas med DHL ServicePoint eller PostNord varubrev.

DHL: Du blir meddelad via sms när dina produkter finns för uthämtning hos ditt lokala utlämningsställe.
PostNord: Produkterna kommer hem till din brevlåda.

Undantag! 
Vissa långa/stora produkter levereras med DHL HomeDelivery hem till din dörr/port dagtid. Produkterna det gäller är makerade på respektive produktsida.
DHL kontaktar dig med ett förslag som du får godkänna eller ändra.
DHL ringer sedan ca 30 minuter innan de kommer.

Övriga produkter - Företagsadress - FRI FRAKT 0 kr
Dessa produkter skickas med DHL Paket och levereras till din företagsadress dagtid. Du blir aviserad med förslag innan leverans.

Tips! Är du inte på företagsadressen på dagarna så ange i övrigtfältet att du vill ha produkterna skickade till DHL ServicePoint, då slipper du åka och möta upp DHL utan hämtar dina varor enligt ovan (privat).

Vill du använda ett eget fraktbolag kontaktar du oss så löser vi det (gäller endast takboxar).

LEVERANS

Leveranstid 1-5 arbetsdagar, normalt 1-3 arbetsdagar.
Leveranstiden kan dock bli längre beroende på var i landet du bor, framför allt för produkter som levereras hem till dig.

Majoriteten av alla ordrar packar vi samma dag eller dagen efter din beställning.
95% av alla produkter har vi i vårt lager i Stockholm-Länna  där vi packar och skickar produkterna ifrån.
Övriga produkter har vi på vårt andra lager och kan därför ta någon dag extra innan vi skickar.
Om vi av något skäl inte kan leverera dina produkter i tid så tar vi kontakt med dig och du kan då ta ställning hur du vill göra med din order. 
Om du ej vill vänta på produkterna kan du häva ditt köp utan några kostnader.

HÄMTA PÅ LAGRET I LÄNNA INDUSTRIOMRÅDE
Du är välkommen att hämta din order här hos oss på lagret, hur det går till kan du läsa mer om här:
www.takbox.se/hitta
OBS! Lagerstatus betyder inte att ordern finns för avhämtning omgående, vänta på bekräftelse till din epostadress.
Det kan ibland bli ett glapp på ett par timmar eller någon dag när varor saknas på vårt lager.

BETALNING

Samtliga priser visas inklusive moms. 
Ändras momsen förbehåller vi oss rätten att ändra våra priser till motsvarande momssats.



TBX Stockholm AB/takbox.se erbjuder flera olika betalningsalternativ för att du ska välja det som passar dig bäst. 
I samarbete med Klarnas betallösning Klarna Checkout erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kortbetalning med VISA eller Mastercard samt betalning via internetbank.

Faktura
Om du väljer betalning mot faktura kan en kreditprövning komma att göras. Fakturan skickas via e-post i samband med att ordern skickas från vårt lager och har en förfallotid på 14 dagar. Ingen fakturaavgift tillkommer. 

Delbetalning
Vid delbetalning med Klarna konto så kan du själv välja hur mycket du vill betala varje månad. En kreditprövning kommer att göras av Klarna. 

Kortbetalning
Vid kontokortsbetalning reserveras pengarna direkt vid orderläggning och dras från kontot vid leveranstillfället.

Direktbetalning via internetbank 
Vid direktbetalning via internetbank dras pengarna från ditt konto i samband med att du godkänner transaktionen (dvs. vid orderläggning).

Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Sedan du har identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Faktura är förvalt som betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen såsom direktbetalning via bank eller betalning med kort. Vilka alternativ du erbjuds kan växla från tid till annan. Klarna Checkout innehar SSL-certifikat och uppfyller kraven för de så kallade Payment Card Industry Data Security Standards (PCI DSS). 
För information om din betalning kontakta Klarnas kundservice eller ring dem på 08- 120 120 10 Mån-Tors mellan 08.30 – 20.00, fredagar 08.30-17.00 och helger 10.00 – 17.00. Du kan även se dina fakturor och dess betalstatus på klarna.se under Mina sidor, se ”Hitta din faktura” på startsidan. Mer information och fullständiga villkor för Klarna Checkout återfinner du här. 

Genom att lämna information i kassan godkänner du Klarnas villkor. Genom att klicka på "Slutför köp" godkänner du våra köpvillkor.

ÖVRIGA VILLKOR

Garantier

Thule produkter 5 års materialgaranti.
Packline takboxar 5-10 års garanti, se respektive produkt.
Övriga produkter 2 års garanti.

Beställningar utanför Sverige

För tillfället levererar vi ej utanför Sverige.

Ångerrätt

Ångerrätt gäller endast för privatpersoner och följer Distans och hemförsäljningslagen samt Konsumentköplagen (klicka här för att läsa mer på Konsumentverket).
Ångerrätt är 365 dagar efter du mottagit leveransen. Retur kan endast ske om varan skickas tillbaka i väsentligt oförändrat skick. 
Återbetalning sker av ditt totala ordervärde inom 30 dagar vid godkänd retur. 
Kunden svarar för returfrakten.
Innan du skickar din retur, meddela oss att du vill returnera. Det kan du göra genom att t ex svara på din orderbekräftelse, skicka e-post till takbox@takbox.se eller ringa 08-41096700 

Ladda ner och fyll i returschemat som du finner här: www.takbox.se/retur.pdf
Lägg med returschemat i returen. 

Returnera produkterna till:

TBX Stockholm AB
Slipstensvägen 11
142 50 Skogås

För företag gäller Köplagen.

Öppet köp

Blev det inte som du hade tänkt dig när du köpte prylar av oss? Det är inga problem, vi tillämpar 365 dagars öppet köp. Det gäller endast så länge varan är i nyskick, alla etiketter och lappar sitter kvar och originalförpackningen är intakt. Du betalar själv frakten tillbaka oss.
Se ångerrätt ovan vad som gäller.

Reklamationer

Efter att kund mottagit varorna är det lämpligt att kontrollera leverans inom skälig tid så att innehållet är rätt och det är felfria produkter. Är det något som är fel har du rätt till reklamation.
Innan reklamation av produkt, kontakta oss på info@takbox.se eller telefon 08-410 967 00. Var beredd att ange ditt ordernummer samt orsak till reklamationen.
Efter kontakt med oss angående reklamation sänder vi en förbetald returfraktsedel.

Outlösta paket

Vid outlösta paket skickade till DHL ServicePoint debiterar vi 295 kr inkl. moms.
Vid outlösta/leveranshinder paket skickade med DHL Paket (företag) debiterar vi 495 kr inkl. moms.

Vid outlösta paket skickade med DHL HomeDelivery/DHL Stycke debiterar vi 995 kr inkl. moms.

Detta täcker en del av våra kostnader för returfrakt och administrativa kostnader.


Att låta bli och hämta ut/ta emot sin order är inte att utnyttja ångerrätten.

Kontakta oss om du vill ångra ditt köp, se Ångerrätt ovan.

Orderbekräftelse

När vi mottagit din beställning skickar vi dig snarast en bekräftelse via e-post med information om din beställning.
Ta för vana att alltid kontrollera din orderbekräftelse så att allt ser OK ut, skulle det vara något du undrar över så kontakta vår kundtjänst omedelbart.
Det är bra om du sparar orderbekräftelsen för att ha till hands vid eventuella kontakter med kundtjänst, när du kontaktar oss är det bra om du har kundnr/ordernr antecknat.
Får du ingen orderbekräftelse till e-postadressen du angav inom 1 timme, kontakta oss!

Integritetspolicy
I enlighet med dataskyddsförordning, General Data Protection Regulation GDPR, så förklarar vi nedan hur vi behandlar er som kunders personuppgifter.
Vi har aldrig och kommer aldrig att sälja/lämna information om dig som kund till ett tredjepartsföretag.

Personuppgift

En personuppgift är all typ av information som direkt eller indirekt kan kopplas till en specifik person. Exempelvis namn, adress, telefonnummer, e-postadress och IP-adress.

Data vid köp hos oss

Vi använder dina personuppgifter i form av namn, adress, telefonnummer och epostadress för att kunna slutföra vårt avtal med dig och skicka din order du har beställt hem till dig.
E-postadressen och telefonnumret används för att kunna kontakta dig genom hela leveransprocessen.
Vi använder oss även av din IP-adress för att förhindra bedrägeri och otillåten användning av andras personuppgifter.
Vi hanterar inte ditt personnummer, detta används endast hos betalföretaget Klarna för att säkerställa ditt betalsätt och är ingenting som lagras hos oss.


Data som delas med andra företag

Vi delar dina personuppgifter med betalföretaget Klarna för att kunna fullfölja din betalning.
Vi delar dina personuppgifter med Unifaun, DHL och Postnord för att kunna skicka din beställda varor till rätt adress.
Vi lagrar dina personuppgifter hos Prestaworks AB som har hand om vår webbutik, detta för att kunna svara på frågor om lagda beställningar, garantier och reklamationer.
Samtycker du vid beställningen så delar vi dina uppgifter med vår leverantör för e-postutskick.


Om du valt att ta emot vårt nyhetsbrev så är det nedan som gäller.

Använder vi dina personuppgifter via vår e-postleverantör. Detta för att vi ska skicka ut till rätt e-postadress.
Vi använder oss här utav ditt namn och din e-postadress.
Vid sms-utskick använder vi ditt telefonnummer.
Du kan när som helst avregistrera dig från våra nyhetsbrev via länken i botten på utskicket.


Rättigheter
Vill du utnyttja dina rättigheter enligt nedan, kontakta vår kundtjänst på telefon 08-41096700 eller takbox@takbox.se

Rätt till tillgång, när du vill har du rätt att få ett så kallat registerutdrag, med information vad vi använder dina personuppgifter till.
Rätt till rättelse, när du vill kan du kan begära att rätta dina personuppgifter om det innehåller fel.
Rätt till radering, när du vill kan du begägara att vi raderar dina personuppgifter hos oss. Detta försämrar dock servicen vid garantier och reklamationer och övrig support.
Rätt till att avregistrera dig från vårt nyhetsbrev genom länken i nyhetsbrevet.


Personnummer

Vi hanterar eller lagrar inte ditt personnummer.
Betalföretaget Klarna hanterar och lagrar ditt personnummer för att säkerställa ditt betalsätt och för att förhindra bedrägerier.


Lagring av personuppgifter

Personuppgifter lagras i 5 år från den senaste lagda ordern. Detta för att kunna hantera garantier och reklamationer.

Mer information om Dataskyddsförordningen GDPR finner du hos Datainspektionen www.datainspektionen.se

Försäljning till minderåriga

TBX Stockholm AB säljer EJ till minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.

Tvist

Vid eventuell tvist följer TBX Stockholm AB alltid Allmänna Reklamationsnämnden rekommendationer.

OBS! Alla försök till bedrägeri polisanmäls.

Öppettider/adress/telefon

Kundtjänst har öppet
måndag - torsdag 8.00 - 17.00
fredag 8.00 - 15.00
lördag, söndag & röda dagar stängt
Avvikande tider kan förekomma klämdagar.

takbox.se drivs av:

TBX Stockholm AB
Org. nr 556826-8238

Bläcksvampsvägen 37 (OBS! Ej besöksadress)
141 60 Huddinge
08-410 967 00
info@takbox.se


För att förbättra användarupplevelsen på takbox.se använder vi cookies. Genom att använda takbox.se godkänner du detta.

Jag förstår